Monday, March 15, 2010

hari ni keje mcm biasa....walau agak mngantuk ahhh mungkin....mlm tadi aku sukar tuk lelapkan mate...bermacam2 bermain dipikiran soal kehidupan aku...soal mase depan aku terkebil2 biji mate aku...memandang siling,memandang kipas...akhirnya aku tlelap juga tp pkul brape tak pasti...agaknye sampai bila aku harus hidup dlm keadaan begini...jika dipikir2kan balik aku rase mcm selesa plak...klau dulu balik keje aku tkejar2 tuk mneyediakan mkn malam tuk keluarga aku...uruskan rumahtangga basuh kain,lipat kain n kemas rumah sume tu aku buat pada waktu malam....walaupon agak memenatkan tp aku seronok...dpt laksanakan tugas2 seorg isteri...tp sekarang keadaan telah berubah....tak sangka sekelip mate khidupan aku dah berubah....dari bkeluarga n sekarang aku sendiri...mjalani kehidupan yg begitu mcabar bg aku laa... yela...segala2 aku hadapi sendirian...mujur ade anak2 penguat semangat aku...

kkdg bila melihat anak2 aku....rase mcm sedih pon ade...terpaksa mjalani kehidupan dua rumah...begilir2 demi tuk mjaga hati ayah n ibu mereka...sedikit pon mereka tak penah mengeluh n menyalahkan samada aku atau ayah mereka...mereka mgambil sikap bdiam diri tanpa komen ape2 tp aku tahu hati mereka tcalar juga sedikit sebanyak sb penah aku melihat anak sulungku mgalirkan air mate apebila melihat aku dtg sorang2 semasa visit dia kt hostel...tp aku menahan air mateku...aku tidak mahu menambah kesedihannya...aku cuma nasihatkan dia supaya jgn pikir ape2 ni soal ayah n ibu...yg penting belajar bsungguh2 cari ilmu itu harta tuk masa akan dtg...n jgn mharapkan harta dari ayah kamu...kerana ianya belum tentu mjadi hak kamu adik beradik...biarlah...Tuhan itu maha adil Dia sentiasa menolong org2 teraniaya seperti kita....

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
"Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal, tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah."